www.deltaro.net

Udostępnij

wybierz dzień wyprawy : wstęp, 1/2/3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14/15

(odcinek 553 km)

13 dzień.

1.VII. (wtorek). Wstajemy o godz. 8:30. Jemy śniadanie i wychodzimy na szlak. Naszym celem jest przepiękna jaskinia Trollkirka (kościół trolli). Do jaskini docieramy o godzinie 11:03 (dość strome podejście). Jaskinie są dwie położone nad sobą, do głównej prowadzi zupełnie ciemny (kilku metrowy) korytarz dlatego warto mieć ze sobą jakieś światło. Wrażenia po wejściu do samej jaskini niesamowite! Kaskada wody lejąca się z góry i przepiękne barwy skał :)

Po wyjściu drabinką na górę, zaraz obok jest wejście do kolejnej, także pięknej jaskini. Szukamy wejścia do trzeciej jaskini ale nie udaje się go odnaleźć. Wracamy na parking o 12:15. Wyjeżdżamy i skręcając w drogę nr. 664 kierujemy się w stronę Bud (wioski rybackiej) gdzie znajdują się bunkry z II wojny światowej, odwiedzamy tam muzeum (62.908306, 6.904800). Wracamy na drogę nr 64 i kierujemy się na miejscowość Eide, Vevang i dalej jedziemy drogą atlantycką. Przepiękne widoki! To niesamowicie widokowa trasa uznana w 2005 r. za norweską budowlę stulecia.

Biegnie zygzakami przez niskie mosty wznoszące się nad morzem, łącząc wysepki z położonymi na nich małymi miejscowościami. Najwyższy most - Storseisundet ma kształt pięknego łuku.

Jedna z jaskin Trollkirka Jaskinia w środku Frgament przepięknej drogi atlantyckiej
Uroki drogi atlantyckiej W stronę Szwecji Zegnamy się z Norwegią...

Droga wiedzie przez niezwykłą wyspę Averøy z drewnianym kościołem Kvernes i niesamowite wybrzeże w kierunku zatoki Hustadvika znanej z niezwykle dramatycznych sztormów. Na drodze znajdują się 4 punkty widokowo-wypoczynkowe.Ostre zakręty Drogi Atlantyckiej i nienaruszona przyroda sprawiły, że znalazła się ona na pierwszym miejscu listy najlepszych dróg wg pisma The Guardian. Panuje tu niesamowite bogactwo ryb. Na naszych oczach stojący na jednym z mostów wędkarz, chwilę po zarzuceniu przynęty wyciągnął dorsza ważącego ok 5-7kg. Żałuję tylko, że goni nas czas...Żegnamy piękne widoki tego urzekającego na każdym kroku kraju i drogą nr 70 kierujemy się na Oppdal. O godzinie. 22:50 przekraczamy granicę ze Szwecją. Obóz rozbijamy ok 1 w nocy.